سئو محتوا در گوگل
آموزش سئو محتوا در چند قدم ساده + مثالهای عملی
همه ما میدانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید. محتوای کاربرپسند هم محتوایی است که به آسانی قابل فهم باشد؛ این یعنی استفاده از جملات ساده، ساختار منطقی و جذاب، و همچنین توجه به نیازهای مخاطبان! تجربه کاربری خوب یکی از عواملی است که موتورهای جستجو به آن توجه میکنند و اگر کاربران از سایت شما راضی باشند، احتمال اینکه رتبهبندی بهتری در نتایج جستجو داشته باشید، بیشتر است. باید همیشه به یاد داشته باشی که اگر تنها هدفت جذب ترافیک از موتورهای جستجو باشه، احتمالاً نتایج خوبی نخواهی گرفت. برای اینکه هم موتورهای جستجو (که به مرور زمان با رتبههای بالا ازت تقدیر میکنن) و هم مشتریان بالقوه و بازدیدکنندهها رو راضی نگه داری، باید ارزش افزودهای فراتر از بهینهسازی موتورهای جستجو ارائه بدی. به عبارت دیگه، نباید محتوای کمارزشی تولید کنی که فقط رتبه بگیره و کلیک بخوره، ولی هیچ ارزشی به کاربر نرسونه.
کلمه کلیدی اصلی باید در ابتدای محتوا قرار بگیره تا گوگل سریعتر متوجه هدف تو از نوشتن بشه. اگه اصلیترین هدفت فروش محصولاته، تمرکز اصلیت باید روی صفحات جذاب و اطلاعاتی محصولات باشه که هم برای جستجو و هم برای تبدیل بهینهسازی شدن. بعدش میتونی روی محتوای بلاگی مفیدی کار کنی که نشون بده چطور و کِی از محصولاتت استفاده کنن و به صفحات محصولات لینک بدی (بهتره بلاگت زیاد تبلیغاتی نباشه). موتورهای جستجو همیشه تلاش میکنن نیازهای دقیق مردم رو جواب بدن و تو این کار هر روز بهتر میشن. پس، به طور ساده، اگه 95٪ از افرادی که دنبال [تغییر لاستیک خودرو] میگردن نیت اطلاعاتی دارن، و تو بهینهسازی برای نیت تراکنشی به فروش لاستیک فکر میکنی، احتمالاً رتبه نمیگیری. بعضی کلمات کلیدی خیلی رایج و رقابتی هستن (سر یا Head)، در حالی که بقیه بلند و خاصترن (دم یا Tail).
از برچسبهای درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی بهاشتباه در اشتراکگذاریهای اجتماعی نمایش مییابد، پیش نیاید. از سویی دیگر هم اشتراکگذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد. کلید موفقیت برای رتبهبندی محتوا، نشاندادن ارتباط است و به این منظور، استفاده از ارتباط معناییِ کلمات کلیدی در محتوا مهم است. پیش از الگوریتمهای پاندا و مرغ مگسخوار، موتور جستوجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت. در بسیاری از موارد هنگام نوشتن، بهشکل طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده میکنید که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند. چه محتوایی میتوانید تولید کنید که متفاوت از آنچه هر کس دیگری تولید میکند باشد؟ شاید اینفوگرافیکها نیز خیلی بتوانند به شما کمک کنند.
بعد از نوشتن محتوا باید بدانید که بلوکهای طولانی متن برای خوانندگان جذاب نیستند و برای سئو نیز مناسب نیستند. محتوای قابل هضم که به قطعات کوچکتر تقسیم میشود، برای افراد آسانتر است تا آن را مرور کرده و آنچه را که میخواهند پیدا کنند. حتی اگر قصد دارند کل مقاله را بخوانند، تقسیم متن جذابتر است و عبور از آن را کمتر خستهکننده میکند. عناوین یک راه عالی برای تقسیم متن و بهبود تجربه کلی کاربر هستند. سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند، بنابراین استفاده از تکنیکهای باکیفیت برای اطمینان از ترافیک و تعامل بیشتر در وبسایتتان مهم است.
پس اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح تر باشد، به احتمال زیاد پست شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب خواهد کرد. اگه محتوای سایتت برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشه، خیلی کمتر احتمال داره کاربرا پیداش کنن. محتوای سئو شده میتونه ترافیک بیشتری بگیره و باعث بشه فروش یا تعامل کاربرا با سایتت بیشتر بشه. تحقیق درست کلمات کلیدی نشون میده که مخاطبت از چه عباراتی استفاده میکنه. ما خیلی وقتها با مشتریهایی برخورد میکنیم که از کلمات خاصی برای صحبت درباره محصولاتشون استفاده میکنن، در حالی که مشتریاشون از کلمات کاملاً متفاوتی استفاده میکنن.
شما می توانید از طریق محتواهای مفید و کاربردی برای کاربران، احتمال بازدید سایت خود را افزایش دهید. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، میتوانید محتوایی تولید کنید که در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کرده و به رشد کسبوکار شما کمک کند. یک راهکار مطمئن برای تولید محتوای سئو طولانی و قدرتمند این است که موضوع مورد نظر خود را سرچ کرده و سپس اطلاعاتی که پنج تا ده وب سایت برتر در آن زمینه ارائه کردهاند را جمع آوری کنید. سپس با کنار هم قرار دادن این اطلاعات، میتوانید یک مطلب جامع بنویسید که از همه سایتهای رقیب به روز تر و کامل تر است و میتواند رتبه بهتری از آنها در موتورهای جست و جو کسب کند. در بحث خودمان ساختار محتوا یا مقاله شما از نظر عکس شاخص و عنوان جذاب حکم همان نمای بیرونی ساختمان را دارد.
راه حل سادهای برای بالا بردن سرعت سایت وجود ندارد و نیاز به کمک برنامه نویس یا طراح سایت دارید. شما الان سئوی محتوا را یاد گرفتید و به راحتی میتوانید با انجام این مراحل، محتوای خود را به رتبههای بالا برسانید. اما اگر به شغل سئو علاقه دارید و دوست دارید یک متخصص سئو با درآمد بالا شوید میتوانید با شرکت در دوره حرفهای سئو به صورت یک پکیج کامل، به یک متخصص سئو تبدیل شوید. در این پکیج، تمام آموزشهای تخصصی سئو داخلی و تکنیکال و خارجی، کیوورد ریسرچ، سرچ کنسول + سه کتاب تخصصی به شما ارائه میشود. با این کار گوگل میتواند محتوای شما را در نتایج جستجو با اطلاعات بیشتری مثل ستارههای امتیازدهی، تصویر محصول و یا حتی لینکهای مستقیم به بخشهای مختلف سایت نمایش دهد. این کار نه تنها متن شما را مسخره و غیر قابل خواندن میکند، بلکه گوگل هم شما را در نتایج بالا قرار نمیدهد.
سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر گذار بر تجربه کاربری و راهکار افزایش سئو است. سرعت سایت تاثیر زیادی در افزایش رضایت کاربران دارد و برای گوگل هم رضایت کاربران از هر چیزی مهم تر است. ممکن است بعضی سایت ها محتوای خوبی داشته باشند ولی به دلیل سرعت پایین رتبه خوبی نگیرند. به منظور بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو سعی کنید سایت خود را از نظر سرعت بهینه کنید. در مطلب " افزایش سرعت سایت وردپرس" می توانید راهکارهای بهبود سرعت را مطالعه کنید.
ریدایرکت ها اصولا برای از بین بردن صفحات 404 یا صفحات کم بازدید و بی ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه سوالات متداول پیرامون رنکینگ سایت در گوگل را بررسی میکنیم. در درس اول نحوه نصب، تنظیمات اولیه، افزونهها و ارتباط با موتورهای جستوجو برای افزونه All In One SEO Pack آموزش داده میشود. درس دوم به نصب و فعالسازی، تنظیمات، تنظیم عنوانها متاها، ابزارهای جانبی و نقشه سایت برای افزونه WordPress SEO By Yoast میپردازد و در نهایت در درس سوم این دو افزونه مقایسه میشوند. برای اینکه افراد بیشتری به وبسایت شما و صفحات آن لینک دهند، از روشهای زیر استفاده کنید. برای مثال در تصویر زیر کلمه کلیدی باشگاه مشتریان است که در ابتدای تگ عنوان استفاده شده است.
یک راه ساده، تولید محتوای جامع است که نیاز مخاطب را بهطور کامل رفع کند و برای کسب اطلاعات بیشتر، سایت را ترک نکند. گذاشتن تصاویر و ویدئو در محتوا تأثیر مثبتی بر زمان توقف روی محتوا دارد؛ براساس پژوهشی از Hubspot حدود ۸۰ درصد بازاریابان میگویند استفاده از ویدئو زمان توقف روی محتوا را در وبسایت افزایش میدهد. اضافهکردن ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم میشود)، سبب میشود که محتوا بهراحتی خوانده شود. تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب میکند تا زمانیکه محتوا چیزی جز متن ندارد. برچسبهای H2 را مختصر بنویسید و به یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند.
البته این 3 گام میتوانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است. در مورد اینکه چرا باید آدرس محتوای خود را به صورت انگلیسی انتخاب کنیم، قبلا مفصل صحبت کردهایم. میتوانید با سر زدن به مقاله «آدرس صفحه فارسی باشد یا انگلیسی؟» از این ماجرا سر دربیاورید. میتوانید فایلهای ویدیویی را به طور مستقیم در سایت بارگذاری کرده یا کد آن را از آپارات، یوتیوب و سایتهای این چنینی بگیرید و در محتوای خود قرار دهید. اگر از وردپرس استفاده میکنید، مطمئن شوید که پرمالینکهای شما از عنوان مقاله به عنوان پسوند استفاده میکنند. میتوانید به تنظیمات پرمالینک در وردپرس رفته و گزینه Post Name را به عنوان پرمالینک خود انتخاب کنید.
رباتها یا همان خزندهها به وبسایتها متصل میشوند و محتواهایی مانند متن، عکس، فیلم و فایلهای صوتی را کشف میکنند. برای این کار، ابتدا وبسرورهای میزبان وبسایتها را پیدا کرده، سپس به بررسی آنها میپردازند. آنها صفحات را با دقت بررسی میکنند تا بفهمند هر صفحه درباره چه موضوعی است و چه محتوایی دارد. همچنین لینکهای موجود در هر صفحه را دنبال کرده و به صفحات دیگر نیز میروند. تحقیق درباره کلیدواژه ها بسیار مهم است اما حتما باید به قصد افراد از جستجو در اینترنت نیز فکر کنید.
برای اینکه شانس کسب و کار خود را برای نمایش در جستجوهای محلی افزایش دهید، در فهرست «Google My Business» کسب و کار خود را ثبت کنید. همچنین میتوانید محتوای مرتبط در «Google Post» قرار دهید یا با استفاده از نظرات مثبت افراد، شهرت محلی کسب کنید. همچنین با این کار گوگل راحتتر تصاویر را در صفحات وب تشخیص میدهد. تمام تصاویر وبسایت باید فشرده، نام فایلهای تصاویر توصیفی و دارای متن جایگزین باشند. اگر از وردپرس برای ساخت وبسایت خود استفاده کردهاید، افزونه Smush برای بهینهسازی تصاویر کاربرد دارد.
با توجه به اینکه بیشتر کاربران از دستگاههای موبایل استفاده میکنند، محتوای شما باید برای نمایش در این دستگاهها بهینه شده باشد. گوگل نیز رتبهبندی سایتهایی که برای موبایل بهینهسازی شدهاند را بهبود میبخشد. استفاده از تصاویر اختصاصی و خلاقانه نه تنها به بهبود سئو کمک میکند، بلکه اعتبار برند شما را نیز افزایش میدهد. کاربران به سایتهایی که محتوای اصیل و متفاوت ارائه میدهند، اعتماد بیشتری خواهند داشت. یکی دیگر از نکات مهم در بهینه سازی تولید محتوا، استفاده از عکسهای استاندارد برای محتوا است. عکسها باید سایز مناسب، حجمکم، فاقد لوگو یا هرگونه واترمارک باشد.
رباتهای جستجو در گام بعدی باید در نظر گرفته بشوند و نباید تصور بشود ما برای رباتها تولید محتوا انجام میدهیم. بنابراین اگر از تصاویر اختصاصی در سایت خود استفاده کنید، شانس بیشتری دارید که در نتایج جستجوی تصاویر گوگل ظاهر شوید. تصاویر اصیل و منحصربهفرد میتوانند تعامل کاربران با محتوا را افزایش دهند. کلمات کلیدی مرتبط با محتوا باعث میشود محتوا در جستجوی کاربران در نتایج بالا قرار گیرد. برای مثال، کسی که «اصول تولید محتوا سئو شده» را جستوجو میکند، بهدنبال لیستی از کارهایی است که باید در تولید محتوای سایت رعایت کند.
برای آشنایی با آنها، مقالهٔ «بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ» را مطالعه کنید. هدف ما از تولید محتوا این است که نیاز مشتری خودمان را حل کنیم و زمانی بازاریابی محتوایی آورده دارد که افرادی با ویژگیهای نزدیک به مشتری ایدئال خودمان جذب کنیم. وسوسه نشوید که محتوا را فقط بهخاطر پرکردن وبلاگ یا وبسایت منتشر کنید. همیشه تلاش کنید محتوایی فوقالعاده منتشر کنید که به خواسته کاربر بپردازد و به حل مشکلات و پاسخ پرسشهایش کمک کند. خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمههای اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ بهطوریکه بهمحض انتشارِ محتوا ظاهر میشوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامیکه محتوا از طریق پلتفرمها اشتراکگذاری میشود، عالی بهنظر میرسد.
همچنین میانگین نرخ کلیک و میانگین رنکینگ سایت در گوگل را متوجه شوید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، با کلیک روی کادرهای هر مورد میتوانید نمایش آن را در نمودار پایین خاموش یا روشن کنید. جالب است بدانید، محتوای طولانی برای دریافت بکلینک نیز مناسبتر است. البته هیچ عدد مناسبی برای تعداد کلمات محتوا وجود ندارد و این موضوع به محتوای موجود در هر کلمه کلیدی بستگی دارد. یکی از بهترین و کاربردیترین ابزارها در بازاریابی محتوا میباشد که در پیدا کردن کلمات کلیدی و ارزیابی عملکرد محتوا به کارشناسان سئو کمک میکند. کلمات کلیدی کمرقابت معمولا رقابت کمتری دارند، به این معنا که ممکن است شما با تلاش کمتر بتوانید در نتایج جستجو بالاتر بیایید.
نرخ پرش آمار آن دسته از کاربرانی است که بعد از ورود به سایت شما، به هر دلیلی مثل سرعت پایین، محتوای نامناسب و… به ناگهان از آن خارج میشوند. هر چه این نرخ پرش بیشتر باشد مطمئنا قدرت سئو سایت شما هم کاهش پیدا میکند. برای اینکه محتوای سایت شما در جستجوهای گوگل رتبه بهتری کسب کند، باید به نیت کاربر توجه کنید. اگر نیت کاربر خرید است، بهتر است صفحات فروشگاهی را برای آن کلمه کلیدی بهینهسازی کنید، نه اینکه یک مقاله طولانی درباره آن بنویسید. محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد میشود و با استفاده از تکنیکهای سئو برای موتور جستجو بهینه شده تا در نتایج رتبه بگیرد. سئو محتوا که روی رایج ترین کلمات کلیدی متمرکز است، باید در صفحات سطح بالای وب سایت شما قرار گیرند.
روشهای مختلفی برای کسب درآمد از تولید محتوا وجود دارند؛ اما این که شما کدام روش را انتخاب کنید، تا حد خیلی زیادی به شرایط خودتان و میزان مهارتهایتان بستگی دارد. به همین دلیل هم شما باید در ابتدا مهارتهای خود را بشناسید و سپس با توجه به علاقهتان و میزان درآمد هر حوزه، روش مناسب را برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا انتخاب کنید. کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) یکی از بهترین راهکارهایی است که شما میتوانید برای موفقیت سایت خود انجام دهید. به طور عادی، زمانی که شما برای رسیدن به یک جواب خاص در گوگل سرچ میکنید، انتظار دارید که سریعاً به جواب سوال خود برسید و دوست ندارید که موضوعات اضافی را بخوانید. در این شرایط، اگر وارد سایتی شوید که ببینید بیش از اندازه طفره رفته است و جواب شما را نمیدهد، خیلی زود از این سایت خارج میشوید.
با توجه به نمودار زیر هرچه رنکینگ سایت در گوگل بهتر باشد نرخ کلیک آن بیشتر است. همچنین، نرخ کلیک کلمات کلیدی غیر رقابتی بیشتر از کلمات کلیدی رقابتی است. بنابراین میتوان گفت هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، جایگاه بهتری در گوگل خواهید داشت. دلیل این است که نرخ کلیک بالا به گوکل میگوید که صفحه شما همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. سئوی داخلی یکی از سریعترین روشها برای بهبود رنکینگ سایت در گوگل است. برای این کار، ابتدا مطمئن شوید که کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان قرار دارد.
برای مثال گوگل بهتر متوجه میشود که این متن یک مقاله است و یا این عکس مربوط به یک محصول است و یا این ستارهها نشان دهنده نظر کاربران است. محتواهای سبز محتواهایی هستند که همیشه و در هر زمانی برای مخاطب کاربردی و مفید میمانند. یکی از بهترین جاهایی که میتوانید از تکنیک به روزرسانی استفاده کنید، محتوای همیشه سبز است. شبکه محتوایی کمک میکنه تا ارتباط بین محتواهای مختلف سایت مشخص بشه و لینکسازی داخلی بهتری داشته باشی. وقتی فهمیدی که مخاطبت کیه و چه محتوایی میخوای تولید کنی، میتونی یه تقویم محتوایی ایجاد کنی. یه تقویم محتوایی یه برنامهست که مشخص میکنه کی محتوای جدید منتشر میکنی و چه نوع محتوایی خواهد بود.
مطمئن شوید که صفحات مرتبط از نظر موضوعی، همگی در جاهای مناسب به یکدیگر لینک شده باشند. بررسی این قسمت در زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد سوالات اضافی که مردم درباره یک موضوع دارند را استخراج کنید و محتوایی تولید کنید که پاسخگوی همه این سوالات باشد. ابزارهایی نظیر AlsoAsked و KeywordsPeopleUse به شما در استخراج پرسشهای مهم مخاطبان درباره موضوع کمک میکند. محتوای تولید شده در بازاریابی محتوا در کانال های مختلفی منتشر میشود. سایت، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و… کانالهای مختلف انتشار محتوا است اما مهمترین کانال انتشار محتوا برای بسیاری از کسبوکارها وبسایت است.
مثلاً محتوای صفحات محصول باید حدود ۵۰۰-۶۰۰ کلمه باشه، در حالی که لندینگ پیجها ممکنه تا ۲۰۰۰-۶۰۰۰ کلمه محتوا نیاز داشته باشن. این کار باعث میشه که هم کاربران و هم گوگل از محتوای تو خسته بشن و ارزشش پایین بیاد. پس بهتره محتوایی رو بنویسی که خودت خلقش کردی و مطمئن شی که کیفیت لازم رو داره. از ابزارهایی مثل prepostseo.com استفاده کن تا مطمئن بشی محتوایت یونیکه. طراحی محتوا فقط یه تکنیک برای تولید محتوای بهتر نیست – یه روش جدید برای فکر کردن به محتواست. پست یا مقالت باید متفاوت و جدید باشه، چیزی که تا حالا روی اینترنت نبوده.
البته نوشتن متنی سئو شده و با کیفیت همچنان اهمیت زیادی دارد و موارد چندرسانهای مکمل آن محسوب میشوند. سئو و محتوا دو بخش مکمل یکدیگر هستند که میتوانند بهطور هماهنگ عمل کرده و رتبه سایت را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشند. البته این مزیت تنها زمانی محقق میشود که محتوا با رعایت اصول سئو تولید شود. بنابراین کسانی که میخواهند بهطور اصولی سئو محتوا و اهمیت آن را یاد بگیرند، باید شیوه تدوین محتوای سئو شده را آموزش ببینند. انجام درست سئو محتوا نقش مهمی در جلب توجه کاربران و موتورهای جستجو دارد و باعث میشود کاربران بیشتری به سایت شما بیایند و زمان بیشتری را در آن سپری کنند.
این مسئله با بازنویسی مقالههای فارسی یا ترکیب چند مقاله امکانپذیر نیست؛ چون محتوای باکیفیت کافی نیست و شما باید بهترین نتیجه برای جستوجوی مشخصی باشید. اگر نه، خواندن این مطلب فرصت خوبی است تا محتوای خود را بهبود ببخشید. بسیار مهم است که محتوای منحصربهفرد و آموزشی شما تا حدی طولانی باشد تا به مخاطبان شما ارزش بیشتری ارائه کند (البته همیشه استثناهایی مانند اطلاعیههای خبری و مانند آن هستند که هیچگاه نباید طولانی نوشته شوند. در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جستوجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااینحال، پیشنهاد میکنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما بهروزرسانی شده است، نمایش دهید.
برای این کار کافی است افزونه گوگل کروم «CheckMyLinks» را نصب کنید، سپس به اسکن صفحات وبسایتها را با استفاده از این افزونه بپردازید. پس از یافتن لینک خراب، به صاحب وبسایت یا نویسنده مطلب ایمیل بزنید و درخواست خود را مطرح کنید. برای مثال در صفحه طبقهبندی محصولات در فروشگاههای اینترنتی نمیتوان محتوای طولانی نوشت. اما اگر میتوانید برای موضوعی محتوای بلند تولید کنید، حتما این کار را بکنید. برای اینکه مخاطبان شما را در اینترنت راحتتر پیدا کنند، باید سئو و رتبه وبسایت خود را بهبود دهید و برای آنها محتوای ارزشمند تولید کنید.
این بدان معناست که باید به طور کامل درک کنیم کاربر با جستجوی یک عبارت خاص، چه چیزی را انتظار دارد. هنگامی که محتوای شما با نیازها و خواستههای مخاطب همسو باشد، احتمال موفقیت آن در موتورهای جستجو به طور قابل توجهی افزایش مییابد. هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی، می توانید اطلاعات زیادی از صفحات نتایج (SERP) بدست آورید. اگر می خواهید بدانید که هدف افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را گوگل کنید و به نتایج جستجو نگاهی بیندازید. سعی کنید تولید محتوای شما به گونه ای باشد که به نیاز هر کلمه کلیدی بدست آمده، پاسخ دهد.
برچسب تصاویر باید با موضوع آن عکس مرتبط بوده و شامل کلمات کلیدی باشد. در پاسخ به سوال چطور سئو سایت را بالا ببریم؟ می توان به بهینه کردن عنوان و توضیحات متا اشاره کرد. پس از سرچ یک موضوع توسط کاربر در گوگل، اولین چیزی که در نتایج نظر او را به خود جلب می کند، عنوان مطالب و متا دیسکریپشن آن است. انتخاب یک عنوان درست و بهینه نوشتن توضیحات متا، از جمله تکنیک های بالا بردن رنک سایت است. عنوان کوتاه و جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید؛ زیرا کوتاه بودن عنوان ها تاثیر بسزایی در رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی دارد. در محتوا " چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ " به صورت کامل نحوه نوشتن عناوین و تیترهای جذاب را گفته ایم.
با این کار، نه تنها ترافیک سایتت افزایش پیدا میکنه، بلکه تجربه کاربری بهتری هم برای بازدیدکنندهها فراهم میکنی. سئو محتوا به معنای تولید محتوایی است که هم برای کاربران مفید باشد و هم بتواند رتبه سایت را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشد. در سئو محتوا، معمولا بر اساس یک یا چند کلمه کلیدی که نیاز مخاطب است محتوایی را تولید، سپس بر اساس اصول سئو، آن را بهینهسازی میکنیم تا محتوای ما هم به نیاز کاربر پاسخ دهد و هم برای موتور جستجو قابل فهم باشد. در نوشتن محتوای سئو شده، نکته مهم این است که باید برای خوانندگان و بهبود رتبه سایت در گوگل محتوایی با کیفیت، منحصربفرد، مرتبط و خواندنی تولید کرد. بنابراین ابتدا باید موضوع یا موضوعاتی را انتخاب کرد که مرتبط با حوزه فعالیت سایت بوده و احتمالا مورد علاقه مخاطبان هدف نیز باشد.
ارتباط محتوای سایت و سئو به این دلیل بسیار مهم است که موتورهای جستجو مرتباً در حال خزش در سایتها هستند و بر اساس محتوایی که در سایت ایندکس میشود، رتبه سایت را تعیین مینمایند. محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی خاص و کمرقابت ایجاد میشود، ممکن است بیشتر با علایق کاربران همخوانی داشته باشد. این امر میتواند منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) شود، زیرا کاربران تمایل بیشتری به کلیک روی نتایج جستجو دارند که دقیقا به آنچه که جستجو کردهاند، مرتبط است. Reddit یکی از بزرگترین پلتفرمهای اجتماعی است که کاربران در آن درباره موضوعات مختلف بحث میکنند. با مرور موضوعات و پستهای محبوب در subreddits مرتبط با صنعت یا حوزه کاری خود، میتوانید نیازها، سوالات و علایق کاربران را شناسایی کنید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا محتوایی تولید کنید که پاسخگوی این نیازها باشد و در نتیجه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/